Monday, December 6, 2010

က်ေနာ္နဲ႔ ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲ


အခုတေလာ ျမန္မာေဘာလုံးပြဲေတြအေၾကာင္းၾကားရေတာ့ က်ေနာ္ ၉တန္းႏွစ္ေလာက္က ေဘာလုံးပြဲေလးအေၾကာင္းကုိ သြားအမွတ္ရမိတယ္။ ေတာရြာေလးတရြာရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္း တေက်ာင္းမွာ တက္ေနစဥ္က က်ေနာ္တုိ႔အတန္းရဲ႕ မိန္းကေလးမဆန္ေသာ မိန္းကေလးမ်ား စုေပါင္းၿပီး ေဘာလုံးစုကစားၾကဖုိ႔ တုိင္ပင္ေတာ့ က်ေနာ္လည္း ဘာမသိညာမသိ ေဘာလုံးစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းလည္း နားမလည္ဘဲ ပါ၀င္ဖုိ႔ စိတ္၀င္စားေနမိတယ္။ 
ဒီလုိနဲ႔ တေန႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အသင္းေခါင္းေဆာင္က စိတ္၀င္စား စရာေကာင္းတဲ့ စကားတခြန္း ကုိေျပာလာပါေတာ့တယ္။ သူေျပာတာက တဖက္ရြာ အထက္တန္းေက်ာင္းက မိန္းကေလးေဘာလုံး အသင္းကုိ က်ေနာ္တုိ႔ေက်ာင္းက မိန္းကေလးေဘာလုံးအသင္းက ခ်ဲလင့္ လုပ္မယ္တဲ့။ သူေျပာတာက ဘယ္လုိလဲေပါ့။ စိတ္၀င္စားရင္ သူတုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ လုိက္မယ္ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း အားလုံးသေဘာတူ ကာ အဲဒီအစီအစဥ္ကုိ ေထာက္ခံၾကတာေပါ့။ 
ဒါနဲ႔ပဲ ေက်ာင္းပိတ္ရက္မဟုတ္တဲ့ တေန႔ကုိ စီစဥ္ျဖစ္ၾကပါေလေရာ။ က်ေနာ္တုိ႔ အစီအစဥ္ကုိ သိတာဆုိလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ႐ူပေဗဒသင္တဲ့ ဆရာတေယာက္ပဲရွိတယ္။ ဆရာကေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ၾက ဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ မႏုိင္လုိ႔ လက္ေျမႇာက္ထားတဲ့သူ။ ဒီလုိနဲ႔ ၿပိဳင္မယ့္ေန႔မွာ စက္ဘီးကုိယ္စီနဲ႔ ေက်ာင္းမတက္ၾကဘဲ တဖက္ရြာကို ခ်ီတက္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ကေလးေခါင္းႀကီးလုိ႔ေျပာရမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ဆရာလည္း ပါတယ္။ ဆရာပါလာတာဆုိေတာ့ ေက်ာင္းပ်က္တဲ့အတြက္ နည္းနည္းေလးမွ စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကစိတ္မရွိၾကပါဘူး။ အားလုံးေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးနဲ႔ပဲ။
က်ေနာ္ဆုိ ေဘာလုံးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းကုိလည္း နည္းနည္းေလးေတာင္ နားမလည္ဘဲ ေဘာလုံးကစားဖုိ႔ လုိက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပမယ့္ စိတ္ထဲက စုိးရိမ္စိတ္နည္းနည္းေလးေတာင္ မျဖစ္မိပါ။ ဒီလုိနဲ႔ စက္ဘီးကုိယ္စီ စီးလွ်က္ ခရီးႏွင္လာလုိက္ၾကတာ တဖက္ရြာရဲ႕ အထက္တန္းေက်ာင္းကုိ တနာရီေလာက္အၾကာမွာ ေရာက္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာတင္ က်ေနာ့္ရဲ႕ စုိးရိမ္စိတ္ေတြက တရိပ္ရိပ္တက္လာပါေတာ့တယ္။ မစုိးရိမ္ခံႏုိင္ေရာလား။ တဖက္ရြာရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီးကုိယ္တုိင္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ႀကိဳဆုိေနတယ္ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ခပ္လြယ္လြယ္စိန္ေခၚခဲ့တာေလ။ ဒီမွာေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး ကုိယ္တုိင္ေတာင္ သိေနပါလားဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ ေက်ာင္းကေတာ့ ဆရာတေယာက္သာ သိေလသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ အတန္းပုိင္ဆရာမေတာင္ ဒီကိစၥကို မသိ။
ဒီလုိနဲ႔ ၿပိဳင္ပြဲစဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္လာပါေရာ။ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ေဘာလုံးကြင္းလုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကြင္းျပင္က်ယ္ႀကီးထဲကုိ တေရြ႕ေရြ႕လွမ္းလုိ႔ေပါ့။ ကြင္းထဲေရာက္လုိ႔ တဖက္အသင္းက မိန္းကေလး ေတြကုိၾကည့္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ ဘုရား...သာ တေနမိေတာ့တယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္လုံးေတြက က်ေနာ္တုိ႔လုိမဟုတ္။ တုတ္တုတ္ခုိင္ခုိင္ရယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျခသလုံးႀကီးေတြကလည္း နည္းတာမဟုတ္။ လူေကာင္ေတြကလည္း မွ်စ္စုိ႔ေပါက္ႀကီး ေတြလုိ သန္သန္မာမာေတြျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ေတာ့ တျခားစီ။ က်ေနာ္ဆုိ လူက အရပ္သာရွည္တာ။ ေျခသလုံး ပေလြ႐ုိးလုိ႔ေျပာရမေလာက္ကုိ ပိန္ပိန္လွီလွီရယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အသင္းက တျခားသူေတြလည္း က်ေနာ့္လုိပဲ ထူးမျခားနားပင္။
တကယ္ေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲတြင္ က်ေနာ္က ဒုတိယပုိင္းမွ ကစားရမယ့္သူျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တဖက္အသင္းက လူေတြကုိ ၾကည့္႐ုံနဲ႔ က်ေနာ္ေၾကာက္ေနမိတယ္။         
ၿပိဳင္ပြဲစပါၿပီ။ေဘာလုံးက တဖက္အသင္းေျခေထာက္ထဲမွာခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔အသင္းက လူေတြက ေဘာလုံးမပါဘဲ ဒီအတုိင္းေျပးရတာေတာင္ ေခ်ာ္လဲသူကလဲ၊ တဖက္လူနဲ႔မေတာ္တဆ ၀င္တုိက္မိလုိ႔လဲနဲ႔ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳ။ အဲဒီအခ်ိန္က ၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဘာလုံးပြဲေတြထဲမွာ ၾကည့္လုိ႔မေကာင္းဆုံးေဘာလုံးပြဲပင္ျဖစ္သည္။ ဒါေပမယ့္ တခါတခါ ရယ္စရာေတာ့ ေကာင္းသား။  ကုိယ့္လူအခ်င္းခ်င္း ေဘာလုံးလုေနလုိ႔ေလ။ အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္တုိ႔ ေဘာလုံးသြားကန္တဲ့ တရြာလုံးက ေဘာလုံးပြဲကုိ လာၾကည့္ၾကတယ္။ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးေကာ ဆရာမဆရာမေတြကုိ သူတုိ႔ေက်ာင္းက ေဘာလုံးအသင္းကုိ အားေပးခဲ့ၾကတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိေတာ့ ဆရာတေယာက္သာ အားေပးမဲ့သူရွိတယ္။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကုိယ့္အသင္းကုိ ဘယ္ႏွစ္ဂုိးသြင္းသလဲဆုိတာ ကုိေတာင္ က်ေနာ္မမွတ္ႏုိင္ေတာ့ပါ။ ဒုတိယပုိင္းမွာကစားမယ္ဆုိတဲ့ အစီအစဥ္လည္း ေနာက္ပုိင္း မကစားျဖစ္ေတာ့။ က်ေနာ္သာ ကစားရင္ ေပးဂုိးမ်ားတာပဲ အဖတ္တင္မယ္ဆုိတာ အသင္းကလူေတြေကာ ကုိယ္တုိင္ပါ သိေနလုိ႔ေလ။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္က ေဘာလုံးဆုိတာက ကုိယ့္ဆီေရာက္ရင္ မ်က္ေစ့မွိတ္ၿပီး ေတြ႔ကရာကန္ထည့္လုိက္ဖုိ႔ပဲသိသူ။ အေပ်ာ္သေဘာသက္သက္နဲ႔ ေဘာလုံးကန္ဖုိ႔ လုိက္လာသူ။ တျခားသူေတြလည္း ကၽြမ္းက်င္အဆင့္ေတြေတာ့ မပါပါ။ ေက်ာင္းကေန ေတာ္တဲ့သူေတြကုိေရြးၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာေလ့က်င့္ၿပီး ကန္ခုိင္းတာလည္း မဟုတ္။ ကုိယ့္သေဘာကုိယ္ေဆာင္ၿပီး ေဘာလုံးကန္ဖုိ႔ စုစည္းမိၾကျခင္းျဖစ္သည္။
က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ တဖက္အသင္းကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္။ ေက်ာင္းကေန ေသေသခ်ာခ်ာေလ့က်င့္ေပးထားတဲ့ အသင္း။ ၿပီးေတာ့ ဒီၿပိဳင္ပြဲကုိလည္း အထက္တန္းေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္း ခ်စ္ၾကည္ေရးသေဘာမ်ဳိး သေဘာထားကာ ယွဥ္ၿပိဳင္ေစသည့္သေဘာ။ တေက်ာင္းလုံး အုတ္အုတ္ က်က္က်က္ အားေပးလုိက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။
ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အသင္း ေအာင္ဖ်ာလိပ္ၿပီး သကာလ ဌာေနကုိ ျပန္ၾကရသည္ေပါ့။ ဘယ္ႏွစ္ဂုိးမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ကုိ ႐ႈံးနိမ့္ၿပီးျပန္လာၾကေပမယ့္ အဲဒီရြာက အထြက္အထိ မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းနဲ႔။ မသိရင္ပဲ ကုိယ့္အသင္းက တဖက္အသင္းကုိ ဂုိးေတြမေရမတြက္ႏုိင္ ေအာင္သြင္းလာၾကတဲ့ ပုံစံမ်ဳိး။ ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္တေန႔ ေက်ာင္းတက္ဖုိ႔ အတြက္ ကုိယ့္အိမ္ကုိယ္ျပန္ ရန္ လူစုခြဲလုိက္ပါေတာ့တယ္။ ဆရာကေတာ့ အသံတိတ္နဲ႔ တခုခုကုိေတြးလာပုံ ရတယ္။
ေနာက္တေန႔ က်ေနာ္ေက်ာင္းကုိေရာက္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔အခန္းကုိ ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ အတန္းထဲမွာ ရွိရွိသမွ် မ်က္လုံးေပါင္းမ်ားစြာက က်ေနာ္ထံကုိပင္ေရာက္ေနသလုိ ခံစား လုိက္ရတယ္။ ေရာက္ႏွင့္ၿပီးသား မေန႔က ေဘာလုံးသမားအဖြဲ႔ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာကုိ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ဇီးရြက္သာသာ မ်က္ႏွာေလးေတြနဲ႔ က်ေနာ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္လည္း အေျခအေနကုိရိပ္မိသလုိလုိ။ 
က်ေနာ့္ရဲ႕ ထုိင္ခုံစားပြဲကုိ အေရာက္မွာေတာ့ က်ေနာ့္ထင္သည့္အတုိင္း အေၾကာင္းစုံကုိသိရပါၿပီ။ က်ေနာ္တုိ႔ တဖက္ရြာကုိ ေဘာလုံးသြားၿပိဳင္တာကို က်ေနာ္တုိ႔ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး သိသြားၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေဒါသထြက္ ေနတဲ့အေၾကာင္း။ ၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲလုပ္ခ်င္တယ္ဆုိလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့က်င့္ ဖုိ႔လုိတာကုိ မေလ့က်င့္ဘဲနဲ႔ သြားၿပိဳင္တာရယ္၊ ခုေတာ့ ရွက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မ႐ႈမလွ႐ႈံးလာတာရယ္၊ တဖက္ရြာက ေက်ာင္းနဲ႔ ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲလုပ္တာကုိ သူ႔ကုိ အသိမေပးတာရယ္၊ အုပ္စုလုိက္ ေက်ာင္းပ်က္တာရယ္ေတြေၾကာင့္ လုိ႔သိရပါတယ္။
က်ေနာ္ေတာ့ က်ေနာ့္အတြက္ စိတ္မပူႏုိင္ေတာ့ပါ။ ဆရာ့ကုိသာ စိတ္ပူေနမိေတာ့သည္။ ဆရာေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးဆူတာ ခံရမွာပဲဆုိၿပီး ေတြးကာ က်ေနာ္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိတယ္။ တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္းဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔မွ ေတာ္ေတာ္ကုိ မွန္သြားပါပေကာ။ ကံေကာင္းသည္က က်ေနာ္တုိ႔အတန္းပုိင္ ဆရာမက က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က ရွိေနေပးလုိ႔ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ အတန္းပုိင္ဆရာမနဲ႔ ဆရာတုိ႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး႐ုံးခန္းမွာ အခ်ိန္ေတာ္ ေတာ္ၾကာသည္။ ဘာေတြ ေျပာေနလဲမသိ။ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ဆရာမက ဆရာႀကီး ေတာ္ေတာ္စိတ္ဆုိးေနတဲ့အေၾကာင္း ၿပိဳင္ပြဲသြားတဲ့လူေတြစာရင္းကုိ သူ႔ကုိေပးဖုိ႔နဲ႔ သူ႔႐ုံးခန္းကုိ လႊတ္ေပးဖုိ႔။ အားလုံးရဲ႕ မိဘေတြကုိ ေခၚခဲ့ဖုိ႔ေတြ ျဖစ္တယ္။
က်ေနာ္လည္း ဆရာမေျပာတဲ့အထဲမွာမွ မိဘေတြေခၚလာဖုိ႔ဆုိတာကုိေတာ့ အင္မတန္ ေၾကာက္မိတယ္။ ေက်ာင္းပ်က္ခံၿပီး ေဘာလုံးကစားဖုိ႔သြားတယ္ဆုိတာသာသိရင္ တျခားသူေတြရဲ႕ မိဘေတြေတာ့မသိ၊ က်ေနာ္ရဲ႕ မိဘေတြကေတာ့ျဖင့္ ခြင့္လႊတ္မယ္မထင္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေတြး ေၾကာက္ေနသလုိမ်ဳိး ျဖစ္မလာခဲ့ပါ။ ဆရာမကပဲ ဆရာႀကီးကို ေတာင္းပန္လာခဲ့ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိ အျပစ္ေပးပါ့မယ္လုိ႔ အာမခံလာခဲ့တယ္။ ဆရာမေပးတဲ့ အျပစ္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ အခန္းပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ အမိႈက္ေတြေကာက္ခုိင္းတာပါ။
ဆရာမက ဆရာႀကီးေမးရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ဒဏ္ေပးၿပီးၿပီလုိ႔ေျပာလုိ႔ မွာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ ေဘာလုံးၿပိဳင္ပြဲက အမႈိက္ေကာက္ျခင္းနဲ႔ နိဂုံးကမၸတ္ အဆုံးသတ္ပါေတာ့တယ္။


No comments:

Post a Comment