Thursday, December 30, 2010

ဒီဇင္ဘာ အမွတ္တရ



ဒီဇင္ဘာတဲ့။ ဒီဇင္ဘာဆုိတာ ေဆာင္းရဲ႕သေကၤတတခုပါပဲ။ ဒီဇင္ဘာမွာ က်ေနာ္ေမြးခဲ့လုိ႔ ထင္ပါရဲ႕။ ဒီဇင္ဘာ မနက္ခင္းေလးမွာ ႏွင္းေငြ႔ေလးေတြ ေ၀ေနတာကုိ က်ေနာ္အရမ္းႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္ကဆုိ ႏွင္းက်တဲ့ မနက္ခင္းေလးမွာ စက္ဘီတစီးနဲ႔ ႏွင္းေတာထဲမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတယ္။ ႏွင္းျဖဴေတြသာျမင္ရၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕အေရွ႕မွာ ဘာရွိလဲဆုိတာကုိ မျမင္ႏုိင္ဘဲ ေရွ႕ကုိတုိးေနရတာေလ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဆံပင္ေတြ၊ က်ေနာ့္ရဲ႕ မ်က္ခုံးနဲ႔ မ်က္ေတာင္ေမႊးေလးေတြမွာ ႏွင္းရည္ေတြနဲ႔ ရႊဲစုိခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီလုိ ခံစားမႈမ်ဳိးကို က်ေနာ္ႀကိဳက္ခဲ့တယ္။ သစ္ရြက္ကေလးေတြမွာ ႏွင္းရည္ေလးေတြ ရႊဲစုိေနတာကအစ တမ်ဳိးၾကည့္လုိ႔ေကာင္းတယ္။ က်ေနာ္ႏွင္းေငြ႔ေတြေ၀ေနတာကုိ ႏွစ္သက္ေပမယ့္ အရမ္းခ်မ္းေအးတဲ့ဒဏ္ကုိေတာ့ မႏွစ္သက္ျပန္။ သိပ္ေအးရင္ အအိပ္ႀကီးတဲ့ က်ေနာ္ မအိပ္တတ္လုိ႔ေလ။
အခု ၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာကလည္း က်ေနာ္စိတ္ထင္ အရင္ႏွစ္ကထက္ပုိေအး ေနသလုိပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႏွင္းက်တာကုိေတာ့ မေတြ႔ရေသးဘူး။ က်ေနာ္ပဲ အိပ္ပုတ္ႀကီးေနလုိ႔လား…။ မနက္ေစာေစာ ႏွင္းက်တာကုိ မသိလုိက္တာ။ ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္ ဒီလထဲမွာ အရင္ကထက္ေနာက္က်ၿပီးမွ အိပ္ယာထျဖစ္ေနတယ္ေလ။ အရင္ကထက္ေနာက္က်ၿပီးမွဆုိရင္ေတာ့….။ ဟဲ ဟဲ ေအးလုိ႔ထင္ပါရဲ႕။ မနက္မနက္ အိပ္ယာထၿပီး အရမ္းေအးေတာ့ ေရကုိအျမန္ခ်ဳိး ၿပီးေတာ့ Breakfast အတြက္ ေကာ္ဖီတခြက္ရယ္ ေပါင္မုန္႔ရယ္ကုိ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ အလုပ္လုပ္ရင္း ကမန္းကတန္းစားေသာက္။ ေနာက္ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာထုိင္ေနရင္း ေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေတြ ေအးလာတဲ့အခါ ေကာ္ဖီပူပူေလး တခြက္ကုိထပ္ေသာက္…ထပ္ေသာက္…။ ဘယ္ႏွစ္ခြက္ေျမာက္ပါလိမ့္။ အရင္ကထက္ ပုိေသာက္ျဖစ္ ေနတာေတာ့ အမွန္။
က်ေနာ္ အိပ္ယာထေနာက္က်ေပမယ့္ ေရခ်ဳိးၿပီးရင္ သနပ္ခါးလိမ္းတာတုိ႔ အလွျပင္တာတုိ႔ မလုပ္တဲ့အတြက္ အဆင္ေတာ့ေျပသား။ အိမ္မွာဆုိ က်ေနာ္ သနပ္ခါးမလိမ္းဘဲ မ်က္ႏွာေျပာင္နဲ႔ေနရင္ ဖြားဖြားကမႀကိဳက္ဘူး။ ဖြားဖြားက တခါတေလ သူကုိယ္တုိင္ က်ေနာ့္အတြက္ သနပ္ခါး ေသြးေပးတတ္ေသးတယ္။ က်ေနာ္ အိမ္ျပန္ရင္ေတာ့ ဖြားဖြားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ သနပ္ခါးလိမ္းဆုိလိမ္းလုိက္၊ ဆံပင္ကုိ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ စည္းေႏွာင္ဆုိ စည္းလုိက္၊ ျမန္မာဆန္ဆန္ ထမီအက်ႌ၀တ္ဆုိ ၀တ္လုိက္နဲ႔… ဖြားဖြားေျပာသမွ် အကုန္ေခါင္းညိတ္ၿပီး ေနေနက်။ အဲ…ရန္ကုန္ ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ့ သနပ္ခါးနဲ႔ေ၀းျပန္ေရာ။ ခုလုိအရမ္းေအးတဲ့ ေဆာင္းရာသီမ်ဳိးမွာေတာ့ သနပ္ခါးမလိမ္းတာ ခပ္ေကာင္းေကာင္းရယ္။
ႏွင္းေငြ႔ေတြျဖဴေဖြးေနတာကုိ သေဘာက်တတ္ေပမယ့္ အရမ္းခ်မ္းေအးတာကုိေတာ့ မႏွစ္သက္တဲ့ က်ေနာ္။ လူ႔အလုိ နတ္မလိုက္ႏုိင္ ဆုိတဲ့စကားက ေတာ္ေတာ့္ကုိ မွန္သား။ က်ေနာ့္ေမေမေျပာတတ္တဲ့ စကားတခြန္းရွိတယ္။ ‘တခုခုကို စိတ္တုိင္းမက်တာေတြ ရွိတဲ့အခါ ကုိယ့္လက္ကုိ ျပန္ေထာင္ၾကည့္ရတယ္’ တဲ့။ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ အရွည္အတုိမညီတာကုိ ျမင္ေစခ်င္တဲ့သေဘာ။ အဲဒါကုိၾကည့္ၿပီး အရာရာကုိ ျဖည့္စြက္ၿပီး နားလည္ေပးရမယ့္သေဘာပါ။ အေကာင္းနဲ႔အဆုိး ဒြန္တြဲေနတတ္တဲ့ သေဘာတရားကုိ လက္ခံႏုိင္ရမယ္ဆုိတဲ့ ေမေမ့ရဲ႕ေျပာစကားကုိ တခါတခါ သတိရမိတယ္။ ခုလည္း က်ေနာ္ ေဆာင္းႏွင္းျဖဴေတြကုိ သေဘာက်တတ္ၿပီး အရမ္းခ်မ္းေအး တာကိုေတာ့ မႀကိဳက္ျပန္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ေဆာင္းရာသီေရာက္ရင္ အျမဲေပ်ာ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီဇင္ဘာလမွာေလ။
ဒီ ဒီဇင္ဘာလေလးမွာပဲ က်ေနာ္လူ႔ေလာကထဲ စတင္ေရာက္ရွိလာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကုိ သိပ္ခ်စ္ၾကတဲ့ ေဖေဖ ေမေမနဲ႔ ဖြားဖြားတုိ႔ကုိ ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ေနာက္ၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ညီမေလးႏွစ္ေယာက္ရယ္ က်ေနာ္သိပ္ခ်စ္ရတဲ့ တူေလးတေယာက္ရယ္ကုိပါ ပုိင္ဆုိင္ႏုိင္ခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ေလးစားရတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြကုိလည္း ျမင္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕….။
ဒီဇင္ဘာေရ…မင္းကိုေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္။ မင္းရဲ႕ဂုဏ္သတၱိေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္တခု လုံးကို ေအးစက္ေအာင္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ့္ရဲ႕ ႏွလုံးသားကုိေတာ့ ေႏြးေထြးေစခဲ့။
မွတ္ခ်က္ - ပုံကုိ ဂူဂဲလ္မွယူပါသည္။

No comments:

Post a Comment