Friday, December 17, 2010

က်ေနာ္မုန္းတဲ့ အရက္



က်ေနာ္အသက္ ၁၀ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္ကစၿပီး အရက္ေသာက္တဲ့သူေတြကို  ေၾကာက္ရြံ႕မုန္းတီးစရာအျဖစ္ ျမင္ခဲ့မိတယ္။ အရက္ေသာက္တဲ့သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဲဒီ မုန္းတီစိတ္ကုိ စတင္ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ တေန႔ေပါ့။ က်ေနာ္ကေလးဘ၀မွာ အဲဒီအရက္ေၾကာင့္ စိတ္ဒဏ္ရာ ရတဲ့ေန႔။ အခုထိလည္း မေမ့ႏုိင္ခဲ့ေသးဘူး။
အဲဒီေန႔က ေမေမနဲ႔ က်ေနာ့္ ဖုိးဖုိးတုိ႔အိမ္ကုိ အသြား… လမ္းမွာ က်ေနာ္နဲ႔ရြယ္တူ ေကာင္မေလးတေယာက္ကုိ နဖူးမွာ ေသြးသံတရဲရဲနဲ႔ ျမင္လုိက္ရတယ္။ မ်က္ရည္ေတြရယ္ ေသြးေတြရယ္ ေပက်ံေနတဲ့ သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာတျပင္လုံးကုိ က်ေနာ္ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ ၾကည့္ေနမိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အနားမွာရွိတဲ့ ေမေမ့ရဲ႕လက္ကုိ တင္းတင္းဆုပ္ကုိင္ရင္းေပါ့။ အဲဒီေကာင္မေလးကုိ သူ႔ရဲ႕ေမေမက ကုန္းပုိးၿပီး က်ေနာ့္ ဖုိးဖုိး အိမ္ကုိ အေျပးသြားေနတာေလ။ ထုိစဥ္ခါတုန္းက က်ေနာ္ရဲ႕ ဖုိးဖုိးက က်ေနာ္တုိ႔ရြာမွာ က်န္းမာေရး ေဆးမွဴးေလ။ မဖြ႔ံၿဖိဳးေသးတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ရြာေလးမွာ ေဆးမွဴးကုိသာ အားကုိးေနရတာကုိး။ ဆရာ၀န္၊ သူနာျပဳလည္းမရွိ။ ေဆးခန္းလည္း မရွိခဲ့ပါ။ ေရာဂါျပင္းျပင္းထန္ထန္ဆုိ ရြာနဲ႔ ေျခာက္မုိင္ေလာက္ေ၀းတဲ့ ၿမိဳ႕ကုိ သြားရတယ္။
 
အဲဒီတုန္းက က်ေနာ့္ ဖုိးဖုိးဆီကုိ အေျပးသြားေနတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္ေနတဲ့ မိခင္တေယာက္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြကုိ ျမင္ခဲ့ရတယ္။ သူ႔အေဖကေကာ…ဘာလုပ္ေနပါ့လိမ့္လုိ႔ က်ေနာ္ေတြးေနမိတာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ရြယ္တူအဲဒီမိန္းကေလးကုိၾကည့္ရင္း က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းလုိက္တာ။ သူငုိေနတာကုိၾကည့္ရင္း က်ေနာ္မ်က္ရည္၀ဲခဲ့ရတယ္။ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ သူသိပ္နာေနမလားဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ပါ။ တကယ္ေတာ့ သူ အရမ္းနာက်င္မွာပါ။ သူ႔နဖူးက ဒဏ္ရာက နည္းတဲ့ဒဏ္ရာမွ မဟုတ္တာပဲ။ က်ေနာ္ဆုိ သူ႔လုိ ႀကိတ္ၿပီး ႐ႈိက္ငုိေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အက်ယ္ႀကီး ငိုမိမွာ။ ဒီေလာက္ နာက်င္ေနတာကုိ ႀကိတ္ၿပီးငုိ႐ႈိက္ေနတဲ့သူ႔ကုိ ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္ ၀မ္းနည္းမိတယ္။
ဖုိးဖုိးတုိ႔အိမ္ေရာက္ေတာ့ ဖုိးဖုိးက သူ႔ဒဏ္ရာကုိၾကည့္ေပးတယ္။ ေသြးေတြနဲ႔ နီရဲေနတဲ့ မ်က္ႏွာတျပင္လုံးကုိလည္း သန္႔စင္ေပးေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖုိးဖုိးက သူ႔ေမေမကုိ ကေလးက ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲလုိ႔ေမးတာၾကားရတယ္။ ဒီေမးခြန္းကုိ ကေလးျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္က သိပ္သိခ်င္ေနတာေပါ့။ သူဘာေၾကာင့္ ဒီလုိျဖစ္လဲ က်ေနာ္ အရမ္းကုိ သိခ်င္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကေလးဆုိေတာ့ လူႀကီးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာရိပ္မ်က္ႏွာကဲၾကည့္ၿပီး ေမးခြန္းမထုတ္ရဲလုိ႔ပါ။ ခုေတာ့ က်ေနာ္သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းကုိ ဖုိးဖုိးက ေမးပါတယ္။
ေကာင္မေလး ေမေမထံမွ ခက္ခက္ခဲခဲ အားထုတ္ၿပီးေျပာလုိက္တဲ့ စကားသံထြက္ေပၚလာပါတယ္။ သူေျပာလုိက္တာက ‘သူ႔အေဖအရက္မူးလာၿပီး က်မနဲ႔ ရန္ျဖစ္စကားမ်ားရာကေန အုတ္ခဲက်ဳိးနဲ႔ က်မကုိပစ္လုိက္တာ ကေလးက ေျပး၀င္လာေတာ့ ကေလးကုိ အဲဒီအုတ္ခဲက်ဳိးက မွန္သြားတာ’ တဲ့။ က်ေနာ္ေလ အဲဒီအေျဖကုိ ၾကားလုိက္ေတာ့ အဲဒီအရက္ေသာက္တဲ့လူႀကီးကုိ မုန္းလုိက္တာ။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ရြယ္တူ ေကာင္းမေလးကုိလည္း ပုိသနားမိတယ္။ သူရဲ႕ နဖူးကဒဏ္ရာက နာေကာင္းနာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ရင္ထဲက ဒဏ္ရာကေတာ့ အဆမတန္ပုိနာလိမ့္မယ္ဆုိတာ က်ေနာ္ကုိယ္ခ်င္းစာၾကည့္မိသည္။ သူ႔ရဲ႕နဖူးက ဒဏ္ရာအမာရြတ္က ေပ်ာက္ေကာင္းေပ်ာက္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ သူ႔ရင္ထဲက ဒဏ္ရာကေတာ့ ေပ်ာက္ႏုိင္ပါ့မလား။ အဲဒီအရက္ဆုိတဲ့ အရာေၾကာင့္ မိသားစုအဆင္မေျပျဖစ္ရသလုိ သားသမီးေတြခမ်ာလည္း ေျမစာပင္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
အဲဒီေန႔က က်ေနာ္နဲ႔ ေမေမ ဖုိးဖုိးအိမ္ကေနျပန္လာခဲ့ေပမယ့္ က်ေနာ့္စိတ္ထဲမွာ အဲဒီေကာင္မေလးအေၾကာင္းကုိ ေတြးလာခဲ့မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမေမ့ကုိလည္း က်ေနာ္ေမးခြန္းတခုေမးခဲ့တယ္။
‘ေမေမ…ေဖေဖေကာ အရင္က အရက္ေသာက္လားဟင္’
က်ေနာ္ဘာေၾကာင့္ေမးတယ္ဆုိတာ ေမေမက နားလည္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အျပံဳးနဲ႔ က်ေနာ္ေမးတာကို ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။
‘ေမေမနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခါစကေတာ့ သမီးေဖေဖက အရက္ေသာက္တယ္။ ေနာက္ပုိင္း သမီးေလးလူ႔ေလာကထဲေရာက္လာေတာ့ မေသာက္ေတာ့ဘူး’ လုိ႔ ေမေမေျဖေတာ့ က်ေနာ္ေဖေဖ့ကုိ ေက်းဇူးတင္လုိက္တာ။ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ မွတ္မိတဲ့ အရြယ္ကစလုိ႔ ေဖေဖအရက္ေသာက္တာ က်ေနာ္ မေတြ႔ဖူးခဲ့ပါ။
          က်ေနာ္ ၁၀ႏွစ္အရြယ္ကေလးဘ၀ကတည္းက အရက္ေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာဟာ က်ေနာ့္ကုိ ခုခ်ိန္ထိ တခါတေလမွာ လာေရာက္ေျခာက္လွန္႔ေနတုန္းပဲ။
          ေနာက္ က်ေနာ္တကၠသုိလ္ ပထမႏွစ္တက္စဥ္မွာ က်ေနာ္ေမ့ထားခဲ့တဲ့ ဒဏ္ရာက တခါျပန္သတိရလာေစတယ္။ က်ေနာ္ ပထမႏွစ္တက္ေတာ့ က်ေနာ္ယူတဲ့ ေမဂ်ာမွာ နားမလည္တဲ့ ဘာသာရပ္ႏွစ္ခုကို က်ဴရွင္တက္ရတယ္။ က်ဴရွင္က က်ေနာ္တုိ႔ေနရာနဲ႔ တနာရီခြဲေလာက္ကားစီးၿပီး သြားရတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ လာတက္ရတယ္။ အဲဒီေန႔က က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ က်ဴရွင္မတက္ျဖစ္ေတာ့ က်ေနာ္တေယာက္တည္း က်ဴရွင္ကုိသြားတက္ျဖစ္တယ္။ က်ဴရွင္က ျပန္လႊတ္ေတာ့ ညေနငါးနာရီခြဲေလာက္ရွိေနၿပီ။ က်ေနာ္ကားစီးရမယ့္ေနရာေရာက္ေတာ့ ေမွာင္ေနၿပီ။ က်ေနာ္လည္း အသင့္ရွိတဲ့ ကားတစီးေပၚတက္လိုက္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔စီးရတဲ့ကားက ဟုိင္းလတ္ကားေလးေတြ။ ကားရဲ႕ေဘးတန္းႏွစ္တန္းအျပင္ အလယ္မွာလည္း ခုံပုေလးေတြခ်ၿပီး လူတင္ေသးတယ္ေလ။ အဲဒီေတာ့ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ နီးနီးကပ္ကပ္နဲ႔ က်ပ္က်ပ္သိပ္သိပ္စီးရတာပါ။ ၿပီးေတာ့ ေနညိဳခ်ိန္ဆုိေတာ့ က်ေနာ္မုန္းတဲ့ အရက္နံ႔ေတြကလည္း တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔စီးတဲ့ကားက စထြက္ေတာ့ ေလအနည္းငယ္၀င္လာေတာ့ ခုနကလုိ အနံ႔ေတြ သိပ္မနံေတာ့။
ကားဆရာက က်ေနာ္တုိ႔ထုိင္ေနတဲ့ ေနာက္ခန္းကုိ မီးဖြင့္ေပးေတာ့ က်ေနာ္လည္း ကားေပၚမွာပါတဲ့သူေတြကုိ တခ်က္ေ၀့ၾကည့္လုိက္မိတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ လူႀကီးတေယာက္ ထုိင္ေနတယ္။ အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္ထားပုံရၿပီး သူ႔မ်က္လုံးေတြက နီရဲၿပီး မ်က္ႏွာကလည္း အဆီျပန္ၿပီး ေဖာင္းေဖာင္းအစ္အစ္နဲ႔။ က်ေနာ္ အၾကည့္ကုိခ်က္ခ်င္းလြဲလုိက္မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး လုိက္လာခဲ့တယ္။  
က်ေနာ္ေၾကာက္တယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ အရက္သမားေတြကုိ ေၾကာက္တဲ့စိတ္က ခုခ်ိန္ထိ က်ေနာ့္ကုိ လႊမ္းမုိးေနတုန္းပဲ။ အဲဒီလူႀကီးရဲ႕ ေဘးနားမွာပါလာေသာ သူ႔မိန္းမျဖစ္ဟန္တူေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ မၾကား၀ံ့၊ မနာသာေတြ ေျပာေနလုိက္တာ။ က်ေနာ္ မ်က္စိမွိတ္ထားေပမယ့္ နားမွ ပိတ္မထားခဲ့တာ။ က်ေနာ္ ကားေပၚမွ ျပန္ဆင္းရင္ ေကာင္းမလားလုိ႔ ခဏခဏေတြးမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားမွတ္တုိင္ေတြက တခုနဲ႔တခု အလွမ္းေ၀းသလုိ လူလည္း ျပတ္ေတာ့ က်ေနာ္ ကားေပၚမွ မဆင္းရဲပါ။ က်ေနာ္ အဲဒီလူႀကီးရဲ႕ အမ်ဳိးသမီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။
က်ေနာ္အဲဒီကတည္းက အရက္ေသာက္တဲ့သူဆုိရင္ ဆင္ျခင္တုံတရားမရွိေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ အျမင္မ်ဳိး က်ေနာ္မွာရွိခဲ့တယ္။ ဒါဟာ မွန္သလား မွားသလား က်ေနာ္မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမ်ဳိးသမီးေတြ အရက္ေၾကာင့္ မလုိလားအပ္တဲ့ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈျပႆနာ ေတြၾကံဳေနၾကရတယ္။ အဲဒီကတဆင့္ ကေလးေတြကုိပါ ဆုိးက်ဴိးျဖစ္ေပၚေစခဲ့တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ စာေတြဖတ္ၿပီး ပုိသိလာရတယ္။ တကယ္ေတာ့ စာဖတ္ရတယ္ဆုိတာထက္ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ၾကဳံခဲ့ဖူးရတာကလည္း တကယ့္လက္ေတြ႔ပင္ျဖစ္သည္။
က်ေနာ္ ခုခ်ိန္ထိ အရက္ကုိ အေကာင္းဘက္ကေန ေတြးၾကည့္လုိ႔မရႏုိင္ေသးပါဘူး။ အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္တဲ့သူေတြမွာ အဓိက အသည္းေျခာက္ေရာဂါျဖစ္ၿပီး အသည္းပ်က္စီးတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ၾကားဖူးခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ အရက္မေသာက္ေပမယ့္ က်ေနာ္မုန္းတဲ့ အရက္က က်ေနာ့္အသည္းကုိ ယူသြားခဲ့ရင္ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔....။

2 comments:

  1. ပို ့စ္ေလးကေကာင္းပါတယ္။
    အရက္ကေနရာတိုင္းမွာမေကာင္းတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။
    ေသာက္တဲ ့သူေတြကဆင္ျခင္တံုတရားမရွိတာပါ။
    အရက္ကိုေဆးအျဖစ္သံုးရင္ေဆးျဖစ္သလို အလြန္အကြ်ံ ေသာက္ရင္ေတာ့ ပို ့စ္ထဲကလိုဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ေပးေစပါတယ္။
    အရာရာတိုင္းကေတာ့အေကာင္းအဆိုးဒြန္တြဲေနတတ္စျမဲပါဘဲ။
    အေကာင္းအဆိုးတြဲေနတတ္တဲ ့ အရာတိုင္း ကို ကို ယ့့္အသိဥာဏ္ေပၚမူတည္ျပီး ေကာင္းတဲ ့ဘက္ ေကာင္းတဲ ့ေရာရာမွာ အသံုးခ်တတ္ဖို ့က အေရးအၾကီးဆံုးပါဘဲ။

    ReplyDelete
  2. ညီမငယ္ေရ... ညီမေလးေရးလိုက္တဲ့ ပို႔စ္ေလးက အရမ္းေကာင္းပါတယ္.. အစ္ကိုလဲ စာေမးပြဲေတြနဲ႔ ရွဳပ္ေနလို႔ ခုမွပဲဖတ္ျဖစ္ေတာ့တယ္..အရက္ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာမွ ေကာင္းက်ဳိးမေပးတဲ့အရာတစ္ခုလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္.. ဒါေၾကာင့္ အကိုတို႔ ျမတ္စြာဘုရားက တားျမစ္ခဲ့တာေပါ့.. မိသားစုတစ္ခုမွာ အရက္ေသာက္တဲ့သူတစ္ေယာက္ပါလာပီဆိုရင္ အဲ့မိသားစုမွာ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ခုေတာ့ တတ္ေနတတ္တယ္.. အစ္ကိုတို႔ မိသားစုလဲ အပါအ၀င္ေပါ့.. အဲ့ဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံခဲ့ဘူးလို႔ အရက္ဆိုရင္ အစ္ကိုလဲ ေသေလာက္ေအာင္ကို မုန္းမိပါတယ္.. အရက္ေသစာကို ေရွာင္ႏိုင္ရင္ ခုဘ၀အတြက္လဲ ေကာင္းသလို ေနာင္သသံရာ အတြက္လဲ ေကာင္းပါတယ္ ညီမငယ္ေရ.. ညီမေလးရဲ ႔ ဒီပို႔စ္ေလးကို ဖတ္မိသူေတြ အနည္းဆံုးေတာ့ အသိတရားရၾကမယ္ထင္ပါတယ္.. ဒီပို႔စ္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးပါ..

    ReplyDelete