Monday, January 10, 2011

အယူအဆေတြ တန္ဖုိးထားမႈေတြ မတူတာေတြၾကားမွ က်ေနာ္တုိ႔


 

က်ေနာ္အခုတေလာ ဆရာေဖျမင့္ေရးတဲ့ ‘တန္ဖုိးထားအပ္ေသာ အရာမ်ား’ ဆုိတဲ့ စာအုပ္ေလးကုိ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီစာအုပ္ေလးဖတ္ရင္း က်ေနာ္သေဘာက်ႏွစ္သက္တဲ့ စာစုေလးတခုကုိ သြားေတြ႔မိတယ္။ အဲဒီစာစုေလးက “က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးမွာပင္ မိမိတန္ဖုိးထားေသာ အရာ၊ မိမိသစၥာေစာင့္သိရမည္ဟု ယုံမွတ္ထားသည့္အရာ။ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ဟု မိမိဘာသာ ျပဌာန္းမိသည့္အရာမ်ားရွိပါသည္။” တဲ့။ အဲဒီစာစုေလးကို က်ေနာ္အလြန္ပဲ ႏွစ္ၿခိဳက္မိတယ္။
အဲဒီ စာစုေလးထဲကအတုိင္းပဲ က်ေနာ္တုိ႔ တန္ဖုိးထားအပ္ေသာအရာ၊ သစၥာေစာင့္သိရမည့္ဟု ယုံမွတ္ထားသည့္အရာ က်ေနာ္တုိ႔လုပ္ေဆာင္ရမည့္ တာ၀န္ဟု က်ေနာ္တုိ႔ဘာသာ ခံယူထားသည့္ အရာမ်ား က်ေနာ္တုိ႔အားလုံးမွာ ရွိၾကမွာပါ။ အဲ…ဒါေပမယ့္ ကုိယ္တန္းဖုိးထားတဲ့အရာ၊ ကုိယ္ယုံၾကည္ရာေတြကုိ တန္ဖုိးမထားသူ မယုံၾကည္သူေတြလည္း ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ကုိယ့္အနီးအနားမွာ ရွိၾကမွာပါပဲ။
က်ေနာ့္မွာလည္း အဲဒီလုိမ်ဳိး အယူအဆမတူ၊ ယုံၾကည္ခ်က္မတူ ရည္မွန္းခ်က္မတူတဲ့ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ့္အေပၚမွာ ညီမေလးတေယာက္လုိခ်စ္ခင္တဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ အစ္ကုိႀကီးဆုိရင္လည္း က်ေနာ္နဲ႔ အယူအဆျခင္း ယုံၾကည္ခ်က္ျခင္း မတူညီပါဘူး။ က်ေနာ္တန္ဖုိးထားအပ္တဲ့ အရာ၊ က်ေနာ္သစၥာေစာင့္သိရမည့္ အရာ၊ က်ေနာ့္တာ၀န္လုိ႔ ယူဆထားတဲ့ က်ေနာ္အေလးအနက္ထားတဲ့ အရာေတြက အစ္ကိုႀကီးအတြက္ေတာ့ အဲဒီလုိသေဘာထားခ်င္မွ ထားလိမ့္မည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ယုံၾကည္ရာေတြ အယူအဆေတြကုိ အျမင္ခ်င္း၊ သေဘာထားျခင္း တခါမွတုိင္ပင္ မေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေမာင္ႏွမသံေယာဇဥ္တခုတည္းနဲ႔သာ က်ေနာ္တုိ႔ေတြေပါင္းစည္းမိခဲ့တယ္။  
အဓိက ကေတာ့ နားလည္မႈေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္မယ္။ ကုိယ္နဲ႔အယူအဆျခင္း၊ ယုံၾကည္ခ်က္ျခင္း မတူတာတခုတည္းနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ စိမ္းကားတဲ့ရန္သူႀကီးေတြ ျဖစ္မသြားႏုိင္ပါဘူး။ တူတာေတြစုၿပီး မတူတာေတြကုိညႇိၾကမယ္ဆုိရင္ အားလုံးအတြက္ ေကာင္းတဲ့ရလဒ္ေတြ ထြက္လာမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အဲဒီလုိ မတူတာေတြကုိ ညႇိၾကမယ္ဆုိရင္လည္း တဖက္သတ္ အယူအဆေတြကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် က်ေနာ္တုိ႔ ညႇိႏႈိင္းဖုိ႔လုိၾကၿပီ။
က်ေနာ္တန္ဖုိးထားတာေတြ က်ေနာ္ယုံၾကည္ရာေတြကုိ လက္မခံတဲ့ အစ္ကုိႀကီးကေတာ့ တခါတေလ က်ေနာ့္ကုိ “ကုိႀကီးရဲ႕ ညီမေလးက လူဆုိးမေလး” လုိ႔ ေျပာတတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တခါတေလ ကုိယ္ျမင္တဲ့အျမင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း “ကုိႀကီးဘက္က ၾကည့္ရင္ လက္ဖ၀ါး… ညီမေလးဘက္ကၾကည့္ရင္ လက္ဖမုိးျဖစ္ေနမွာေပါ့” လုိ႔လည္းေျပာတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ခ်င္တာက ျပည့္စုံတဲ့လက္တေခ်ာင္းလုံးကုိပါပဲ။ အစ္ကုိႀကီးေျပာသလုိ လက္ဖ၀ါးတခု တည္းလည္းမဟုတ္ လက္ဖမုိးတခုတည္းလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ၾကည့္ျမင္တဲ့႐ႈေထာင့္ျခင္းမတူလုိ႔သာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံမျမင္ႏုိင္တာပါ။ အစြန္းတဖက္စီမွာ ေရာက္ေနၾကသလုိျဖစ္ေနတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ အလယ္မွာ စုစုစည္းစည္းျဖစ္ၾကဖုိ႔ လုိၿပီ။ ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့အရာသာ တန္ဖုိးအရွိဆုံး၊ ကုိယ္ျမင္တဲ့ အျမင္သာ မွန္ကန္တယ္၊ ကုိယ့္အယူအဆေတြသာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနတတ္ၾကၿပီး သူတပါးရဲ႕ တန္ုဖုိးထားမႈေတြ အျမင္ေတြကုိေတာ့ တန္ဖုိးမဲ့ေတြ ဘာမဟုတ္တဲ့အျမင္ေတြလုိ႔ တဖက္သတ္စြပ္စြဲေျပာဆုိေနၾက႐ုံနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။
အစ္ကုိႀကီးက က်ေနာ္နဲ႔ စကားေျပာရင္ ‘ကုိႀကီး’ လုိ႔ သုံးႏႈန္းတတ္ေပမယ့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ‘အစ္ကုိႀကီး’ လုိ႔ေခၚေနျမဲ။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္လည္း မလုိအပ္တဲ့အယူအဆေတြ အစြဲအလန္းေတြကုိ စြန္႔ပစ္ၿပီး လုိက္ေလ်ာညီေထြေနတတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါဦးမယ္။
ေနာက္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ရွိေသးတယ္။ သူလည္းပဲ က်ေနာ္နဲ႔ အယူအဆမတူ၊ ယုံၾကည္ခ်က္မတူသူ တေယာက္ပါပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ သူငယ္ခ်င္းေတာ့ျဖစ္ေနၾကေသး။ က်ေနာ္နဲ႔ ရန္ခဏခဏျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း။ ေတြ႔လုိက္တုိင္း တေယာက္မဟုတ္ တေယာက္က ဘုေဘာက္က်ၿပီး ရန္ျဖစ္ေနက်။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က က်ေနာ့္ရဲ႕ Gtalk Picture မွာ က်ေနာ္ေလးစားတန္ဖုိးထားတဲ့ အေမစုရဲ႕ပုံကုိ တင္ထားျဖစ္တယ္။ အဲဒီပုံတင္ထားေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း အန္တီလြန္းက အဲဒီပုံကုိ မတင္ပါနဲ႔လုိ႔ က်ေနာ့္ကို ေျပာလာတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ္ယုံၾကည္ရာအတုိင္း လုပ္ေနမယ့္သူ။ သူမတင္ပါနဲ႔လုိ႔ေျပာတဲ့ အေမစုပုံကုိလည္း တင္ျမဲ တင္လွ်က္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ အန္တီလြန္းနဲ႔က တန္ဖုိးထားတာျခင္း မတူရာကေန စိတ္ခ်င္းပါ ေ၀းသြားသလုိျဖစ္ခဲ့တယ္။
အခုလည္းပဲ သူငယ္ခ်င္းဆုိတဲ့ သံေယာဇဥ္တခုတည္းကိုပဲၾကည့္ၿပီး ျပန္ဆုံျဖစ္ၾကျပန္ၿပီ။ အဲဒီ သူငယ္ခ်င္းသံေယာဇဥ္ေတြသာ မရွိခဲ့ရင္…။ သူက ေယာကၤ်ားေလးျဖစ္ေပမယ့္ က်ေနာ္ေခၚတဲ့ အန္တီလြန္းဆုိတဲ့နာမည္ကုိ လက္ခံၿပီး က်ေနာ့္အေပၚသည္းခံတတ္တယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ေခါင္းမာ တတ္တဲ့အက်င့္ကုိ ‘ဇြတ္ပဲ’ ဆုိတဲ့ စကားတခြန္းပဲ တုံ႔ျပန္ၿပီး က်ေနာ့္ကို အျမဲ အေလွ်ာ့ေပးတတ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ တန္ဖုိးထားတာေတြ အယူအဆေတြသာ  တူခဲ့မယ္ဆုိရင္ အခုထက္ပုိၿပီး ခင္မင္ရင္ႏွီးၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။ ခုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြၾကားမွာ အကာအရံႀကီးတခုျခားထားတယ္။ အဲဒီအကာအရံက တန္ဖုိးေတြ သစၥာေစာင့္သိမႈေတြ၊ တာ၀န္ေတြ မတူတဲ့ အကာအရံႀကီးတခုပါပဲ။



No comments:

Post a Comment