Friday, January 21, 2011

ဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာႏွင့္ ေနာက္တႀကိမ္ဆုံဖုိ႔ အခြင့္အေရးရခဲ့ရင္...


အခုရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ဒဂုန္တာရာရဲ႕ ဒဂုန္တာရာ စာအုပ္ကုိ ဖတ္ျဖစ္တယ္။ စာအုပ္က ေတာ္ေတာ္ႀကီးကိုေဟာင္းႏြမ္းေနၿပီ။ ၁၉၆၇မွာ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ေ၀တဲ့ စာအုပ္။  က်ေနာ္ဒီစာအုပ္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕႐ုံးအေပၚထပ္တြင္ရွိတဲ့ စာအုပ္စင္မွာ ေတြ႔ေတာ့ ၀မ္းသာအားရ ယူဖတ္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္မ်ားကတည္းက ဖတ္မိခဲ့ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲဆုိတဲ့ အေတြးကုိ က်ေနာ့္ေတြးမိလုိက္တယ္။

က်ေနာ္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၈ရက္ေန႔က ခ်ယ္ရီဥယ်ာဥ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ေအာင္ပန္းကေနေဆာင္းခုိဖုိ႔ ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာဆီကုိ ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ အခုခ်ိန္ထိ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့တယ္ဆုိတာ က်ေနာ့္အတြက္ အိပ္မက္တခုလုိျဖစ္ေနတုန္းပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ အဲဒီကုိေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာႀကီးက ထမင္းစားေနတဲ့အခ်ိန္။ ဆရာႀကီးက ထမင္းစားရင္းနဲ႔ စကားေတြအဆက္မျပတ္ေျပာတယ္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ မ်က္ႏွာသြင္ျပင္က ၾကည္လင္ၿပီး ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ရွိလွတယ္။ ဆံပင္ျဖဴျဖဴေတြက ပြေယာင္းေယာင္းနဲ႔ ၿဖီးသင္ထားျခင္းရွိပုံမေပၚ။
‘ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ
မုန္းသူမရွိ၊ ခ်စ္သူသာရွိ’ ဆုိတဲ့ အတုိင္း ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာရဲ႕ ႐ုပ္သြင္က ေအးျမၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ ေဆာင္ေနတယ္။ ထမင္းကုိ တျမံဳ႕ျမံဳ႕၀ါးရင္းက စကားသံ ခပ္ေအးေအးထြက္ေပၚလာတယ္။ က်ေနာ္က လူငယ္ပီပီ ေငးေမာနားေထာင္႐ုံသက္သက္။ က်ေနာ္နဲ႔အတူပါလာတဲ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ဆရာနဲ႔ေတာ့ အျပန္အလွန္ စကားေတြေျပာလုိ႔ေပါ့။
က်ေနာ့္ရဲ႕ဆရာက ခဏၾကာေတာ့ က်ေနာ့္ကုိ ဆရာႀကီးနဲ႔မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးက က်ေနာ့္ကို ‘ေက်ာင္းတက္တုန္းလားလုိ႔’ ေမးေတာ့ က်ေနာ္က ေက်ာင္းၿပီးသြားတဲ့အေၾကာင္း ျပန္ေျဖတယ္။ ‘အခု ဘာလုပ္လဲ’ လဲလုိ႔ေမးေတာ့ က်ေနာ့္ဆရာကပဲ ကြန္ပ်ဴတာပုိင္းနဲ႔ က်ေနာ့္႐ုံးမွာပဲလုပ္တယ္လုိ႔ ေျဖလုိက္ေတာ့ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာက ‘ေကာင္းတယ္…အခုေခတ္မွာ ကြန္ပ်ဴတာပညာက မရွိမျဖစ္ပဲဗ်ာ’ လုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳတယ္။
ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ စကားေတြထဲမွာ က်ေနာ္မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေနတဲ့ စကားတခြန္းကေတာ့ ‘ဒီလုိပဲ တေခတ္ၿပီး တေခတ္ျဖတ္သန္းရမွာေပါ့…ဘာတတ္ႏုိင္မွာတုန္း’ လုိ႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ဆရာႀကီးေျပာသလုိပဲ တေခတ္ၿပီး တေခတ္ ျဖတ္သန္းရမယ္။ အဲဒီျဖတ္သန္းလာတဲ့ ေခတ္တုိင္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ ေျဖာင့္မွန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေသြဖယ္မသြားမိေစဖုိ႔ပဲလုိတယ္။ မေ၀းေတာ့တဲ့ တေန႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ယုံၾကည္မိတယ္။
က်ေနာ္ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ စာအုပ္ကုိသာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြကတည္းက ဖတ္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေတြ႔စဥ္အခါတြင္ ေျပာစရာ စကားေတြ အမ်ားႀကီးရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေတြးမိတယ္။ က်ေနာ္ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေမ ၀တၱဳအေၾကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ဒဂုန္တာရာ၏ ဒဂုန္တာရာ စာအုပ္မွာ ေမ ၀တၱဳထုတ္ခဲ့စဥ္က ဆရာႀကီးက အိမ္ကေပးတဲ့ ေက်ာင္းလခကုိ စာအုပ္ထုတ္ေ၀တဲ့အထဲ ထည့္လုိက္ၿပီး အဲဒီစာအုပ္က ျပန္၀င္လာမယ့္ ပုိက္ဆံနဲ႔ ေက်ာင္းျပန္အပ္မယ္ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔….ေနာက္ဆုံး ဆရာႀကီး ေက်ာင္းတႏွစ္ေအာက္ သြားရတဲ့အျဖစ္ကို ဖတ္ရေတာ့ က်ေနာ္၀မ္းနည္းမိတယ္။
ဒီစာအုပ္မွာ က်ေနာ္သိခ်င္ေနတဲ့ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္က ျမန္မာျပည္။ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္လက္ေအာက္က ျမန္မာျပည္အေၾကာင္း။
ၿပီးေတာ့ ၁၃၀၀ျပည့္အေရးေတာ္ပုံမွာ က်ဆုံးသြားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္ေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕ မိခင္ႀကီးေျပာတဲ့ စကားသံေတြ….
‘က်မသားက လက္နက္ဆုိလုိ႔ အပ္ေတာင္ မပါပါဘူး။ ဒါကုိ အစုိးရက ရက္ရက္စက္စက္ တုတ္နဲ႔႐ုိက္သတ္ၾကတယ္။ အေမႀကီး ဒီအစုိးရကုိ မေက်ႏုိင္ပါဘူး’ တဲ့။ က်ေနာ္ ဒီေနရာကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ နာနာက်င္က်င္ ငိုမိတယ္ဆုိတဲ့အေၾကာင္း…။ အခုလုိပဲ အမ်ားအတြက္ ကုိယ္က်ဳိးစြန္႔ ေပးဆပ္သူတုိ႔အေၾကာင္း ျမင္ရ၊ ၾကားရ၊ သိရတဲ့အခါတုိင္း အခုလုိပဲ နာက်င္ေၾကကြဲစြာနဲ႔ မ်က္ရည္က်မိတယ္။ က်ေနာ္ မ်က္ရည္လြယ္လြယ္မက်တတ္ေပမယ့္ စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ ဘ၀ကုိ ေပးဆပ္သူမ်ားနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ေတာ့ မ်က္ရည္မက်ေအာင္ မထိန္းႏုိင္ခဲ့ဘူး။ 
ၿပီးေတာ့ ၁၉၄၆၊ ဒီဇင္ဘာမွာ စတင္ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ တာရာမဂၢဇင္းအေၾကာင္း။ ဒယ္ဒီတာ၊ မန္ေနဂ်ာ၊ ေဆာင္းပါးရွင္၊ ဖုိမင္၊ စာေရး၊ မင္းေစ စတဲ့တာ၀န္အားလုံးကုိ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာတဦးတည္းယူရေသာ တာရာမဂၢဇင္း။ ျမန္မာစာေပ အေရးအသား ပံုသဏၭာန္သစ္ႏွင့္ အေတြးအေခၚသစ္တုိ႔ကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာ စာေပသစ္မ်ားကို ေမြးထုတ္ခဲ့ေသာ တာရာမဂၢဇင္းအေၾကာင္း.. စတာေတြကုိ က်ေနာ္ေမးမိလိမ့္မယ္။
က်ေနာ္ ဆရာႀကီးဒဂုန္တာရာနဲ႔ ေနာက္တႀကိမ္ဆုံဖုိ႔ အခြင့္အေရးရခဲ့ရင္….။

No comments:

Post a Comment